Tillverkare: Roland

Roland KT-10 Kick Trigger Pedal

KT10 är en allt-i-ett triggerpedal med bakåtriktad triggmekanism för tyst bastrumspel.

Artikelnr: 254428
    Lagerstatus: 1 i Göteborg , 1 i Uddevalla
    Finns i butik
    Skickas inom: 1-3 dagar

Har du frågor om produkten?

Fredrik

Kontakta Fredrik så hjälper han dig:
     E-post   031-711 47 11

Höjdpunkter

- Allt-i-ett kick trigger pedal med ljuddämpande mekanisk konstruktion

- Innovativ bakåtriktad triggmekanism med autentisk spelkänsla i en kompakt design

- Extremt tyst mekanik, perfekt för hemmabruk när man vill spela på sina V-Drumsutan att störa sin omgivning

- Producerar uppskattningsvis 75% mindre mekaniska störningsljud i rummet än en Roland KD-9 kick pad spelad med en standard bastrumpedal med klubba (baserat på Rolands egna tester)

- Tar upp liten golvyta och har en låg profil vilket gör den mycket lämplig för användning i hybridsammanhang, med ett akustiskt/elektroniskt trumset eller percussion-uppsättning

- Passar till alla Rolands trumprodukter med 1/4" tele triggingångar, inklusive TM-2 Triggmodul, V-Drums TD-moduler, SPD-multipads och HandSonic HPD-20

- Solid konstruktion, hög spelbarhet och en attraktiv design

- Ställbar returfjäder och flyttbara vikter gör att spelkänslan kan justeras

- Mix In-jack gör att två KT-10 kan kopplas samman

Specifikationer
    Tillverkarens produktsida https://www.roland.com/se/products/kt-10/

Höjdpunkter

- Allt-i-ett kick trigger pedal med ljuddämpande mekanisk konstruktion

- Solid konstruktion, hög spelbarhet och en attraktiv design

- Ställbar returfjäder och flyttbara vikter gör att spelkänslan kan justeras

- Mix In-jack gör att två KT-10 kan kopplas samman

Specifikationer
    Tillverkarens produktsida https://www.roland.com/se/products/kt-10/
    Kunder som köpte denna köpte också

Nord Drum 3P

Trumsynt med avancerad Modeling Percussion och 6 inbyggda pads med hög känslighet. Nord Drum 3P har även inbyggda effekter, möjlighet att koppla till en extra kick trigger samt både MIDI in och ut.

AMP SCP-120C Patch Cables 120cm

Paket med 6 balanserade patchkablar med raka 6,3 mm telekontakter i båda ändarna. Längd 120 cm.

Boss FS-7 Dual Footswitch

FS7 är en robust dubbel footswitch från Boss där de båda switcharna kan användas i "latched mode" eller "momentary mode". Drivs med 9V nätadapter (medföljer ej), och levereras med en splitkabel för detta ändamål.

Promark Rebound 7A ActiveGrip Acorn

Trumstockar med tjocklek 7A behandlade med ActiveGrip för maximalt grepp. Tillverkade i USA.

Audio-Technica ATH-M50X

Sluten hörlur för mixning och referenslyssning. ATH-M50X är även hopfällbar för maximal portabilitet. Levereras med både rak kabel, spiralkabel, gängad hörlursadapter samt en förvaringsväska.

Fredrik tipsar om utbudet av akustiska och digitala trummor

Utbudet av bra trumset har aldrig varit större än idag, men innan du skaffar ett finns det vissa saker du bör känna till, inte minst vad gäller skillnaderna mellan akustiskt och digitalt. Var du ska spela, om du enkelt vill kunna spela in din musik, eller om du redan från början är ute efter ett särskilt sound, påverkar också vilken lösning som blir bäst i just ditt fall.

Läs Fredriks tips om utbudet av akustiska och digitala trummor