Tillverkare: Roland

Roland JC-40 Jazz Chorus

Legendarisk stereoton med nytänkande!

JC40 är en elgitarrförstärkare av combomodell från Roland, designad för att ge dig det klassiska Jazz Chorus-soundet i ett kompakt format. JC-40 är bestyckad med 2st 10" högtalare som levererar 40W uteffekt, och har inbyggt chorus, reverb och effektloop.

Skickas inom: Kontakta oss för uppdaterad leveranstid

Har du frågor om produkten?

Kontakta Gustav eller Joakim så hjälper de dig!
     E-post   031-711 47 11

JC-40 erbjuder Rolands berömda “JC clean”-ton och karaktäristiska stereo chorus-effekt i en kompakt comboförstärkare med välutvecklade tilläggsfunktioner för den moderna gitarristen. Precis som JC-120, flaggskepps-stärkaren som den är baserad på, erbjuder JC-40 ett klassiskt rent stereoljud som utgör en perfekt palett och grund för vidare färgning med hjälp av pedaler och effekter. Här finns även en riktig stereoingång för förbättrad prestanda med stereoeffektpedaler, gitarrsyntar, förstärkaremuleringar och multieffekter. Dessutom finns det bland JC-40:s interna effekter nya funktioner och uppdaterade ljud för dagens gitarrister.

Höjdpunkter Roland JC-40

- Rolands legendariska ”JC clean”-ton i en liten, gig-anpassad combo-förstärkare

- 40-watts förstärkare med två 10 tums-högtalare

- Stereoingång ger riktig stereosignal vid användning av modelleringar och externa effekter-pedaler som jobbar i stereo