Tillverkare: Roland

Roland GAIA 2

The shape of sound!

GAIA 2 är en avancerad hybridsynt från Roland med 37 fullstora tangenter, en ny hybridljudmotor med både wavetable- och virtuell analogsyntes, 22 rösters polyfoni, multimodefilter med ställbar slope, motional pad, step sequencer, arpeggiator, inbyggda effekter, och möjlighet att expandera synten med nya sound packs och model expansions (SH-101 medföljer vid köp).

Lagerstatus: 2 i Göteborg
    Finns i butik (Göteborg)
    Skickas inom: 1-3 dagar

GAIA 2 öppnar dörren till ett oändligt universum av inspirerad ljudskapelse. Med en kraftfull hybridmotor som kombinerar wavetable och virtuell analog syntes kan du snabbt lära dig grunderna innan du skjuter upp i okänt soniskt territorium. Den användarvänliga panellayouten visar logiskt upp syntesflödet för snabb ljuddesign, medan fullstora tangenter ger exceptionell spelbarhet när du är redo att uppträda. Och med sequencern och Motional Pad är det enkelt att generera komplexa ljud och fraser fulla av dynamisk rörelse och ändra dem i farten. Upptäck ljudets form med GAIA 2 och ge liv åt alla dina musikaliska visioner.

Höjdpunkter Roland GAIA 2

• Kraftfull synthesizer från Roland med avancerade ljudfunktioner
    • Intuitiv panellayout och hands-on arbetsflöde som gör det enkelt och roligt att lära sig syntprogrammering och ljuddesign
    • Nyutvecklad hybrid ljudmotor med en wavetable-oscillator och två virtuellt analoga oscillatorer
    • Attraktiv aluminumpanel med rattar och reglar av hög kvalitet
    • Fritt adresserbara modulationsvägen för snabbt ljudskapande
    • Motional Pad för att skapa realtids rörelse och uttryck i dina ljud
    • Sequencer med inspelning både i realtid och stegprogrammering
    • Effektsektion med 53 unika effekttyper
    • Dedikerade sektioner för Chorus och Delay/Reverb med flera typer, inklusive JUNO Chorus, Shimmer Reverb, Modulation Reverb
    • Tydlig OLED display med hög kontrast
    • USB-port för anslutning av USB-minne eller externa USB MIDI-kontrollers
    • Class-compliant USB-C port för anslutning till dator eller mobila enheter
    • USB-C port stödjer AIRA Link för kommunikation med andra Roland AIRA-enheter
    • Stöd för Model Expansions och annat innehåll från Roland Cloud (SH-101 Model Expansion förinstallerad)
    • Provlyssna och ladda ner Model Expansions och Sound Packs trådlöst med Roland Cloud Connect och WC-1 Wireless Adapter (säljs separat)

Bredd 65,5 cm

Vikt 4,4 kg
    Tillverkarens produktsida https://www.roland.com/se/products/gaia_2/features/

Moog Matriarch och Moog Grandmother - syntar i synk

Om du har sysslat med syntar så har du koll på vad en Moog är, och har troligen en idé om vilka sounds du kan skapa med dem. Men har du testat vad man kan göra med två? Joel kopplar ihop en Moog Matriarch och en Moog Grandmother

Läs om Moog Matriarch och en Moog Grandmother - och se en video där Joel kopplar ihop dem

Jannes tipsar
 om synt och keyboard width=

Råd och tips till dig som vill köpa en synt eller keyboard

Klaviaturinstrument som synt och keyboard är populärare än någonsin, och det enorma utbudet gör att det finns något för alla – från nybörjare till Moogmaestros. Här kan du läsa mer om vad du bör veta inför att ditt köp.

Läs Jannes tips om synt och keyboard