Tillverkare: Roland

Roland TD-02KV V-Drums

Prisvärt digitalt trumset i Rolands TD02-serie!

TD02KV är ett Roland V-Drums digitaltrumset med den nya ljudmodulen TD02. Trumsetet levereras med 7 pads inklusive en virvel med riktigt meshskinn, pedaler för bastrumma och hihat samt stativ.

Skickas inom: Kontakta oss för uppdaterad leveranstid

Har du frågor om produkten?

Fredrik

Kontakta Fredrik så hjälper han dig:
     E-post   031-711 47 11

Inled din trumresa på rätt sätt

TD-02-serien ger dig världens bästa digitala trumupplevelse på instegsnivå – till ett överkomligt pris. Med stöd av årtionden av V-Drums-innovationer är dessa kompakta och mycket uttrycksfulla trumset mycket större än summan av sina delar. Alla delar fungerar tillsammans för att skapa en komplett musikalisk grund, från ljud i världsklass och ultra-responsiva pads till de inbyggda övningsverktygen, den robusta hårdvaran och praktiska funktioner för att minska bullret när du spelar hemma. Och med expansionsmöjligheter som Bluetooth®-anslutning för mobila enheter, uppgraderbara pads och mycket mer kan du enkelt utöka din installation med äkta Roland-tillbehör när behoven utvecklas.

TD-02KV är toppmodellen i serien och har en virvelpad med nätskinn med naturlig akustisk trumstockskänsla och ett robust stativ med fyra stolpar och en bred speluppställning i akustisk stil. Trumsetet har också tre pukpads, en tyst bastrumpedal utan klubba och tre cymbalpads (hi-hat, crash och ride).

Höjdpunkter Roland TD-02KV

• Högkvalitativt digitalt trumset för nya och återkommande trummisar, med autentiskt V-Drums-ljud, uttryck och spelbarhet
    • TD-02-modul med 16 spelklara set inspirerade av avancerade V-Drums
    • Lägg till trådlös ljud-/MIDI-strömning till modulen med BOSS Bluetooth® Audio MIDI Dual Adaptor (tillval)
    • Inbyggda träningsfunktioner för vägledd övning och ständig utveckling av trumfärdigheter
    • Inbyggd metronom med särskild panelkontroll och många alternativ för taktarter och ljud
    • Uppgraderad PDX-8-virvelpad med nätskinn med naturlig akustisk spelkänsla och cross-stick-spelbarhet
    • Tre pukpads och tre cymbalpads (hi-hat, crash och ride) med känsliga spelytor och uttrycksfull respons för att utveckla rätt teknik
    • Bastrum- och hi-hat-pedaler med bullerreducerande design för att minimera ljudöverföring till andra rum
    • Robust och stabil trumhage med fyra stolpar med en bred uppställning i akustisk stil
    • Justera varje pad perfekt efter din spelstil med ett stort antal känslighetsinställningar
    • Hörlursutgång för tyst övning
    • Ljudingång för att spela trummor till musik från en smartphone eller musikspelare
    • USB-ljud-/MIDI-anslutning för arbete med musikproduktionsprogram på datorer och mobila enheter
    • Utöka och uppgradera din trumupplevelse med ett brett utbud av V-Drums-tillbehör

Inled din trumresa på rätt sätt

Höjdpunkter Roland TD-02KV

• TD-02-modul med 16 spelklara set inspirerade av avancerade V-Drums
    • Hörlursutgång för tyst övning
    Kunder som köpte denna köpte också

Fender Limited Edition FA-345CE Auditorium Ovangkol Exotic

Limited utgåva i läckert utförande!

FA345CE är en akustisk gitarr med kroppsformen auditorium i Fenders FA-serie. Sidor och botten i lacewood, topp i ovangkol, hals i nato samt greppbräda i valnöt. FA-345CE har även ett inbyggt Fishman CD-1 mikrofonsystem med stämapparat.

Vi justerar alltid din gitarr innan leverans.

Pearl D-930

Pearl D930 är en trumstol med vinylklädd rund sits stoppad med Memory Foam, dubbelstagade ben och justerbar höjd mellan 47 och 66 cm.

Fredrik tipsar om utbudet av akustiska och digitala trummor

Utbudet av bra trumset har aldrig varit större än idag, men innan du skaffar ett finns det vissa saker du bör känna till, inte minst vad gäller skillnaderna mellan akustiskt och digitalt. Var du ska spela, om du enkelt vill kunna spela in din musik, eller om du redan från början är ute efter ett särskilt sound, påverkar också vilken lösning som blir bäst i just ditt fall.

Läs Fredriks tips om utbudet av akustiska och digitala trummor