Måndag 11-18

Tillverkare: Boss

BOSS MD-500 Modulation

Monstermodulationsmaskin

Makalös modulationsmaskin med 28 olika algoritmer med många programmerbara parametrar. MD500 inkluderar effekter som Chorus Ensemble, Dimension D, Script Phaser, Tre-Chorus och många fler.

Lagerstatus: 1 i Göteborg , 1 i Uddevalla
    Finns i butik
    Skickas inom: 1-3 dagar

Har du frågor om produkten?

Kontakta Gustav eller Joakim så hjälper de dig!
     E-post   031-711 47 11

Den ultraflexibla MD-500 drivs av avancerad teknologi från BOSS och ger dig så gott som vilken modulationseffekt som en musiker kan tänkas vilja ha, plus lite till. Pedalen ger en nästan obegränsad ljudpalett att skapa med. Med klassbrytande 32-bit AD/DA, 32-bit floating point processing och 96 kHz sampling rate genom hela signalkedjan får du en ren ljudkvalitet går bortom det du kan göra med de absolut bästa studioprocessorerna.

Effekterna i MD-500 inkluderar många nya Prime-typer utvecklade med spjutspetsteknologi från BOSS, plus autentiska versioner av klassiker som t.ex. 70-talets script phaser, 80-talets tri-chorus. Med A/B Simul mode kan du använda två presets samtidigt, så MD-500 täcker med stor säkerhet alla dina modulationsbehov i en enda praktisk pedal. Genom att koppla in distpedaler i MD-500s flexibla externa loop är det lätt att placera modulationseffekter före, efter eller runt loopen efter ljudets behov.

Höjdpunkter

- Ljud i studioklass med först-i-klassen 32-bit AD/DA, 32-bit floating point processing och 96 kHz sampling rate

- 12 lägen med 28 modulationstyper, alla med djupgående redigeringsmöjligheter

- Klassiska modulationseffekter and BOSS original, nu förbättrade med spjutspetsteknologi.

- A/B Simul mode fö att använda två presets samtidigt där du väljer om du vill ha koppling i serie eller parallellt och mixad eller split A/B output

- Insert Loop gör att du kan använda modulationseffekter före, efter eller på var sida om distpedaler

- Grafisk LCD och starka möjligheter till realtidskontroll

- 297 minnen och praktiska kontroller

- Valbart om man vill ha buffered-bypass eller true-bypass

- MIDI In/Out för styrning via externa MIDI kontrollenheter

- USB-MIDI för koppling till MD-500 Editor/Librarian eller en DAW

- Drivs av fyra AA batterier eller AC-adapter i PSA-serien

Typ av effekt Multieffekt
    Tillverkarens produktsida http://se.boss.info/products/md-500/

Höjdpunkter

- 12 lägen med 28 modulationstyper, alla med djupgående redigeringsmöjligheter

- Grafisk LCD och starka möjligheter till realtidskontroll

- 297 minnen och praktiska kontroller

- Valbart om man vill ha buffered-bypass eller true-bypass

- MIDI In/Out för styrning via externa MIDI kontrollenheter

- USB-MIDI för koppling till MD-500 Editor/Librarian eller en DAW

- Drivs av fyra AA batterier eller AC-adapter i PSA-serien

Typ av effekt Multieffekt
    Tillverkarens produktsida http://se.boss.info/products/md-500/

Gustav berättar om pedaler och pedalbord

Tips och tumregler för dig som vill sätta ihop ditt eget pedalbord

Intresset för – och utbudet av – pedaler för elgitarr har ökat kraftigt de senaste åren, och allt fler vill ha en egen uppsättning med sina favoriter där hemma, i turnébussen eller i replokalen. Om du funderar på att sätta ihop ditt eget pedalbord så har du alltså massor av effekter och märken att välja bland, men innan du börjar plocka ut och laborera med dina pedaler är det några saker som är bra att känna till.

Läs mer om pedaler och pedalbord

Tips till dig som vill bygga ditt eget pedalbord

Vår gitarrexpert Gustav visar hur du kan montera ihop ditt eget pedalbord, och tipsar om bra pedaler, patchkablar och hur du kan sätta samman en bra signalkedja.

Se videon med Gustav