Tillverkare: Yamaha

Yamaha Genos2

Genos2 - Your Next Masterpiece

Genos 2 är en professionell workstation från Yamaha med 76 anslags- och aftertouchkänsliga tangenter, 9" pekskärm, dubbla ljudmotorer, nästan 2000 ljud, 800 styles, 384 rösters polyfoni, mikrofoningång med fantommatning och effekter, bluetooth, audio recorder och mycket mer.

Artikelnr: 422051
    Lagerstatus: 1 i Göteborg
    Finns i butik (Göteborg) Kan vara ett visningsexemplar, kontakta oss för mer information.
    Skickas inom: 1-3 dagar

Har du frågor om produkten?

Kontakta Jan eller Kristian så hjälper de dig!
    Kristian, kristian@andreassonmusik.se

Allt sedan 2017 har Yamahas arranger workstation Genos varit måttstocken för professionella keyboards, och anses än idag vara en av de mest kompletta arranger workstations man kan hitta. Nya Genos2 förbättrar den upplevelsen på alla punkter, men bland alla nyheter är det kanske främst fyra som sticker ut lite extra mycket:

Ambient Drums

Med nya Ambient Drums i Genos2 kan du få allt från ett snärtigt och torrt trumljud till ett mer levande och ambient ljud med mycket rumsklang - allt enkelt kontrollerat via en regel som hjälper dig att få en ännu mer levande spelupplevelse.

Style Dynamics Control

För första gången någonsin på en Arranger Workstation har du full kontroll över energin och dynamiken på din rymtsektion. Nu kan du med en enda rörelse gå från ett mycket avslappnat till ett energirikt och intensivt bakgrundskomp, något som kommer att ge mer liv och dynamik till dina framträdanden.

REVelation Reverb

Efterklang är något som ofta tas för givet, men det finns med oss hela tiden. På en Arranger Keyboard används reverb både på instrumentljud, styles, MIDI-sånger, multi-pads och mikrofoningången.

Genos2 har begåvats med REVelation Reverb av Steinberg, ett reverb med otrolig upplösning. Detta ger ett mycket transparent och naturligt ljud, och gör att alla delar av Genos2 lyfts fram ännu bättre.

FM

Som första Arranger Workstation har Genos2 dubbla ljudmotorer. Förutom den klassiska AWM-motorn får du nu tillgång till en äkta FM-syntes.

FM-syntes har ett rikt och dynamiskt ljud, kanske mest känt från Yamahas ikoniska synt DX7 som definierade nästan hela 1980-talet. Både de klassiska DX7-ljuden och en stor samling nya och moderna FM-ljud finns nu till ditt förfogande i Genos2, och är även perfekt integrerade i både styles och one touch settings.

Höjdpunkter Yamaha Genos2

• 1991 voices + 75 trummor/SFX-kit
    • 800 styles, inklusive 200 helt nya stilar
    • FM- och AWM-ljudmotorer
    • Ambient Drums och Style Dynamics Control-funktion
    • REVelation Reverb
    • 6 tilldelningsbara rattar med LED-mätare, 9 tilldelningsbara reglar med LED-mätare
    • 9 tilldelningsbara knappar, 3 artikulationsknappar
    • 3 GB inbyggt minne för expansion av data
    • 15 GB internt minne
    • FSX-klaviatur med 76 anslags- och aftertouchkänsliga tangenter
    • 9-tums färgpekskärm med antireflexbeläggning
    • Chord Looper-funktion
    • Mikrofoningång för användning när du sjunger eller samarbetar med andra artister
    • Spellista och registrering för snabb och enkel uppsättning
    • Funktionerna Vocal Harmony och Synth Vocoder
    • Expanderbarhet för röst och stil med Yamaha Expansion Manager
    • HDMI-port för extern display eller TV
    • 3 USB TO DEVICE-terminaler
    • USB-ljudgränssnitt
    • Mått (b, d, h): 123,4 x 45,6 x 15,1 cm
    • Vikt: 14,2 kg
    Bredd 123,4 cm
    Djup 45,6 cm
    Höjd 15,1 cm
    Vikt 14,2 kg
    Tillverkarens produktsida https://se.yamaha.com/sv/products/musical_instruments/keyboards/arranger_workstations/genos2/index.html#product-tabs

Ambient Drums

Höjd 15,1 cm
    Vikt 14,2 kg

Jannes tipsar
 om synt och keyboard width=

Råd och tips till dig som vill köpa en synt eller keyboard

Klaviaturinstrument som synt och keyboard är populärare än någonsin, och det enorma utbudet gör att det finns något för alla – från nybörjare till Moogmaestros. Här kan du läsa mer om vad du bör veta inför att ditt köp.

Läs Jannes tips om synt och keyboard