Tillverkare: Roland

Roland RD-2000

RD2000 är ett professionellt stagepiano med 88 vägda tangenter med escapement (PHA50), 2 ljudmotorer (V-Piano och SuperNATURAL), och avancerade kontrollmöjligheter.

Skickas inom: Kontakta oss för uppdaterad leveranstid

Har du frågor om produkten?

Jan

Kontakta Jan eller Kristian så hjälper de dig!
    Kristian, kristian@andreassonmusik.se

- Nästa generation RD stage piano med två oberoende ljudmotorer och moderna kontrollfunktioner

- Dedikerad ljudmotor för akustiska pianoljud med Roland senaste teknologier ger autentisk klang i fin detalj och med full polyfoni

- En andra ljudmotor baserad på SuperNATURAL-teknologi 128 rösters polyfoni för elektriska pianon och övriga ljud (kompatibla med RD-800 Live Sets)

- Åtta rattar med LED statusindikatorer och nio skjutreglage för att kontrollera ljud och effekter i realtid

- Åtta fullt adresserbara zoner för att kombinera interna ljud och externa ljudkällor (inklusive mjukvaruinstrument)

- PHA-50 klaviatur har en hybridkonstruktion av trä och gjutna material för högklassig spelkänsla och hållbarhet

- Klassiska elektriska pianon, inklusive Rolands legendariska RD-1000 och MKS-20

- Rekreationer av analoga vintage-effekter, inklusive BOSS CE-1 Chorus, Roland Dimension D, med flera

- Över 1100 icke-pianoljud inklusive orglar, stråkar, brass, syntar och många fler

- Två wave expansionsplatser för att ladda fler ljud från Rolands Axial webbplats inklusive ljud från föregående pianon i RD-serien

- 100 Scene-minnen för att spara och ta fram inställningar med ett knapptryck

- Traditionell Roland pitch/mod-spak och två adresserbara modulationshjul

- 24-bit/192 kHz USB audio/MIDI interface

Ett kraftverk på scen

RD-2000 är drömmen som blev sann för pianister som spelar live. Den har dubbla ljudmotorer som ger liv i våra bästa akustiska och elektriska pianon plus den finaste klaviaturen vi någonsin haft i ett stage piano. Det finns massor av ensembleljud av högsta kvalitet för att klara alla musikaliska behov och dessutom två expansionsplatser för waves så att du har tillgång till ännu fler ljud. Med sitt innovativa nya användargränssnitt är RD-2000 den perfekta kontrollstationen för att arbeta med mjukvarubaserade instrument på scen.

Designad för scenen

Med sitt intuitiva användargränssnitt är det väldigt enkelt att navigera runt i RD-2000 under en spelning. Åtta rattar och nio skjutreglage ger omedelbar kontroll av ljud, effekter och mer och rattarna har LED-indikatorer för exakt justering med direkt visuell feedback.

Zoner och Scener

RD-2000 har åtta zoner dit du kan adressera ljud till olika områden på klaviaturen eller skapa kombinationer av ljud i upp till åtta lager. Med den nya Scene-funktionen, kan du spara 100 olika ”snapshots” av pianots alla inställningar och ta fram dem med en enkel knapptryckning när du spelar.

Ensembleljud för alla musikstilar

Förutom sina pianon i världsklass har det allsidiga RD-2000 fler än 1100 övriga ljud för att täcka alla musikstilar med bara ett klaviaturinstrument. Rolands SuperNATURAL-teknologi ger uttrycksfulla orglar (Virtual Tone Wheel), moderna och vintage synthesizers, clavinet, orkesterstråkar, brass och många andra ljudtyper. På Rolands Axial webbplats finns ännu fler ljud du kan ladda i RD-2000s två expansionsplatser inklusive ljud från tidigare RD-instrument. Om du funderar på att byta upp dig från ett RD-800 är det skönt att veta att alla dina Live Sets är fullt kompatibla med RD-2000.

Färg Svart (matt)
    Antal tangenter 88
    Typ av tangenter PHA50
    Bredd 141 cm