Røde

Røde SmartLav+ Lavalier microphone for smartphones

SmartLav+ är en mygga i broadcastkvalitet. Du kan använda den till din smartphone, pad, DSLR-kamera, Zoom-inspelare med mera. Detta är något för alla som vill kunna spela in eller förstärka röst i hög kvalitet - perfekt om du t.ex. ska hålla föredrag eller spela in en intervju. SmartLav+ är kompatibel med alla appar som tillåter ljud från headset-ingången. En mycket flexibel mygga med många användningsområden!

Røde Lavalier GO Professional-Grade Wearable Microphone

Lavalier GO är en högkvalitativ och smidig mygga för professionell användning, designad för en rad olika applikationsområden. 3,5 mm TRS-anslutningen är designat för att passa perfekt med RØDEs Wireless GO och de flesta andra inspelningsprodukter på marknaden med 3,5 mm mikrofoningång.

Røde Vlogger Kit USB-C Edition

Vlogger Kit iOS Edition är ett komplett paket som innehåller allt du behöver för att få ett professionellt resultat när du filmar med en mobiltelefon med USB-C. Levereras med mikrofonen VideoMic Me-L, det smarta greppet SmartGrip, stativet Tripod 2 samt lampan MicroLED.

Vlogger Kit finns även för iOS-enheter med Lightning-kontakt samt i en version (Universal) för enheter med 3,5mm ingång.

Røde Vlogger Kit iOS Edition

Vlogger Kit iOS Edition är ett komplett paket som innehåller allt du behöver för att få ett professionellt resultat när du filmar med en iPhone. Levereras med mikrofonen VideoMic Me-L, det smarta greppet SmartGrip, stativet Tripod 2 samt lampan MicroLED.

Vlogger Kit finns även för enheter med USB-C samt i en version (Universal) för enheter med 3,5mm ingång.

Røde D-Powerplug

D-Powerplug från Röde är en ultrakompakt mikrofonpreamp som ger hela 20 dB gain, perfekt till trögdrivna dynamiska mikrofoner.

Røde NT-USB Mini

NT-USB Mini är en inspelningsmikrofon som kopplas direkt via USB och ger mycket hög ljudkvalitet både för sång och tal - perfekt för inspelnings av exempelvis poddar. Mikrofonen har ett inbyggt puffskydd, löstagbart magnetiskt bordsstativ samt en hörlursutgång för latencyfri monitorlyssning.

Røde Procaster

Procaster är en dynamisk mikrofon från Røde speciellt utvecklad för användning inom broadcast, exempelvis podcast- eller radioinspelning. Procaster erbjuder professionell ljudkvalitet, har intern shockmount och puffskydd, och är byggd i ett robust metallchassi. 10 års garanti vid registrering.

Røde DS1

DS1 är ett höj- och sänkbart mikrofonstativ med rund fot för bordsplacing. Höjd: 26 till 39 cm. Passar de allra flesta typer av mikrofoner.

Røde PodMic

Mycket populär mikrofon för bland annat Podcasts

PodMic är en dynamisk mikrofon från Röde speciellt utvecklad för podcast- och radioinspelning. PodMic är optimerad för röst och tal, har ett inbyggt puffskydd, och är byggd i ett robust metallchassi. 2 års garanti vid registrering.

Røde Videomic Go

790,00 kr 1.095,00 kr

Plugga enkelt in VideoMic GO, utan att bry dig om batterier, knappar eller inställningar - det är bara att börja filma! Konstruktionen är lätt och kompakt och mikrofonen ger klart och krispigt riktat ljud.Det integrerade Rycote® Lyre®-stötskyddet stänger ute dunsar och vibrationer som annars kan förstöra ljudupptagningen.

OBS! Specialpris så länge vårt lager räcker.

Røde PSA1

PSA-1 är en mikrofonarm för bordsmontering som går att rotera 360 grader och kan nå 82 cm horisontellt och 84 cm på höjden. Väldigt vanligt i radio- och broadcastsammanhang.

Røde M3

Versatile End-Address Condenser Microphone

M3 är en småmembrans kondensatormikrofoner med möjlighet till batteridrift. M3 har ett 1/2" membran, högpassfilter och dämpsats, ställbart mellan -10dB och -20dB. M3 fungerar både för scen- och studiobruk och kan matas med 48V fantommatning eller ett inbyggt 9V batteri. Levereras med en mikrofonhållare, ett vindskydd och en förvaringsväska.

Røde NT5 Stereopar

Matchat stereopar småmembrans kondensatormikrofoner med 1/2" guldpläterat membran och väldigt lågt egenbrus. NT5 fungerar både för scen- och studiobruk, på allt från körer till akustiska instrument. Levereras i hardcase med mikrofonhållare och vindskydd.

Røde M5 Stereopar

Matchat stereopar småmembrans kondensatormikrofoner med 1/2" guldpläterat membran och väldigt lågt egenbrus. M5 fungerar både för scen- och studiobruk, på allt från körer till akustiska instrument. Levereras med mikrofonhållare och vindskydd.

Røde K2

7.490,00 kr 9.590,00 kr

Variable Pattern Dual 1" Condenser Valve Microphone

Rode K2 är en rörmikrofon med ställbar karaktäristik (njure, åtta, rundupptagande) och 1" guldöverdraget membran med intern gummiupphängning, som lämpar sig både för sång- och instrumentupptagning. Mikrofonen levereras i ett hardcase med nätaggregat och en gummiupphängd mikrofonhållare (shockmount). 10 års garanti vid registrering.

Røde NT2A

207156

Stormembrans kondensatormikrofon med ställbar karaktäristik (njure, åtta, rundupptagande), inbyggt högpassfilter och ställbar dämpsats. Levereras med gummiupphängd mikrofonhållare (shockmount), puffskydd, dammskydd och 6m XLR-kabel.

Røde