Tillverkare: Meinl

Meinl 18" Byzance Vintage Thin Crash

B18SATC är en 18" crashcymbal i Meinls serie Byzance Vintage.

"The 18” Sand Thin Crash is a pitch matched, dark sounding cymbal with a short sustain. What stands out is its relatively trashy crash sound with a modern white-noise character."

Finns på externt lager
    Skickas inom: 4-8 dagar

Meinl Byzance - traditionellt hantverk

Byzance tillverkas i Meinls turkiska fabrik enligt traditionella hantverksmetoder som är präglade av stort kunnande och yrkesstolthet. Varje cymbal gjuts av B20-legering som består av 80% koppar och 20% tenn. Det gjutna ämnet upphettas, valsas och nedkyls efter noga beprövat schema till rätt tjocklek uppnåtts. Därefter formas cymbalens klocka innan handhamringen tar vid för att skapa cymbalens form. De råa cymbalerna skickas sedan till Meinls tyska fabrik för kvalitetskontroll, sortering och olika efterbehandlingar som exempelvis lazer logo, brilliant finish eller sandblästring. Cykeln är sluten och matchning mellan turkiskt hantverk och tysk kvalitetskontroll samt efterbehandling är nyckeln till framgången med Byzance varma sound och höga jämna standard.

Typ av cymbal Crash
    Storlek 18"
    Tillverkarens produktsida https://meinlcymbals.com/en/products/b18satc-m3939.html

Meinl Byzance - traditionellt hantverk