Tillverkare: Boss

BOSS BB-1X Bass Driver

Den moderna lösningen för den moderna bassisten

Premiumpedalen BB1X innehåller BOSS senaste overdrive som anpassar sig efter alla register utan att bli oklar i de låga frekvenserna. Pedalen är förutom en utgång till förstärkare även utrustad med en Line Out för balanserad anslutning till PA eller för inspelningsbruk. 5 års BOSS-garanti.

Skickas inom: Kontakta oss för uppdaterad leveranstid

Har du frågor om produkten?

Kontakta Gustav eller Joakim så hjälper de dig!
     E-post   031-711 47 11

Designad för att göra ditt basljud kraftfullt och punchigt är den mer än en standardpedal för bas i.o.m. att BB-1X är som en preamp, en viktig beståndsdel för att skapa ett högkvalitativt ljud. Den fångar själva essensen och de subtila nyanserna av din bas, förstärkare och spelstil och plockar fram de bästa karaktärerna av dessa.

Med den senaste MDP-tekniken från BOSS levererar BB-1X en stor bredd av förstklassiga ljud, från naturligt rent till tung dist. Den anpassar och svarar på alla spelstilar och register men förlorar aldrig sin ”kropp” eller ditt instruments grundljud. Den naturliga overdriven bevarar den höga definitionen och dynamiken som återspeglas i alla detaljer i ditt ljud.

BB-1X erbjuder en klar ljudbild som förstärker ditt sound. Med ”blend-ratten” kan du enkelt justera din ton genom att mixa din direktsignal med effektljudet.
     Low, High och driveratten erbjuder en extremt bred möjlighet till att skapa ljud. Dessa kontroller formar inte bara frekvenserna utan ändrar även tonens karaktär.

Line out-jacket på BB-1X går längre än ett standard DI-ut, den erbjuder ett nytt och förstärkt direktljud för att nå ut till en större publik genom ett PA. 1X i BB-1X namn representerar pedalens premiumutseende, ljud och dess känsla. Oavsett om du förfinar ditt standarljud eller ger ditt sololjud en extra kick så är BB-1X Bass Driver en ”måste ha”-pedal för alla bassister.

Höjdpunkter

- Kraftfullt och punchigt ljud som stärker din originalton, förstärkare och bas.

- Innehåller BOSS senaste overdrive, som anpassar sig efter alla register, blir aldrig någon oklar ljudbild i låga frekvenser.

- Blend-ratt för att mixa direktsignalen med effektsignalen.

- Oberoende Low och High-rattar för en riktigt bred tonal justering

- Två utgångsjack: ett normalt för basförstärkare och en line-out för balanserad koppling direkt till ett PA eller vid inspelning.

- Line Out-jacket erbjuder ett modernt och förstärkt direktljud som plockar fram nya karaktärsdrag i din ton.

- Den senaste medlemmen i BOSS X-serie, special edition erbjuder en premiumkänsla i ljud, utseende och känsla.

Typ av effekt Distortion/Fuzz/Overdrive
    Tillverkarens produktsida http://se.boss.info/products/bb-1x/

Höjdpunkter

- Blend-ratt för att mixa direktsignalen med effektsignalen.

- Oberoende Low och High-rattar för en riktigt bred tonal justering

Typ av effekt Distortion/Fuzz/Overdrive
    Tillverkarens produktsida http://se.boss.info/products/bb-1x/
    Kunder som köpte denna köpte också

Schulz STOZ2

Balanserad kabel med telehane till telehane. Flexibel MK3-stereokabel med flätad skärm samt metallkontakter. Längd 2 m.