Tillverkare: Yamaha

Yamaha CS40 mk2 Natural Akustisk Nylonsträngad Gitarr

Vår mest sålda nylonsträngade gitarr, här i 3/4 juniorstorlek, är en utmärkt nybörjargitarr med bra kvalitet och ton. Sidor och botten i tonewood, topp i gran, samt greppbräda i rosewood.

Artikelnr: 101322
    Lagerstatus: 7 i Göteborg , 7 i Uddevalla
    Finns i butik
    Skickas inom: 1-3 dagar

Har du frågor om produkten?

Gustav

Kontakta Gustav eller Joakim så hjälper de dig!
     E-post   031-711 47 11

Joakim

Specifikationer
    Typ av gitarr Högersträngad gitarr
    Antal strängar 6
    Färg Natur
    Storlek 3/4
    Cutaway Nej
    Inbyggt mikrofonsystem Nej
    Träslag Topp/Lock Gran
    Träslag Sidor och Botten Tonewood
    Träslag Greppbräda Rosewood
    Solid Nej
    Kroppsform Concert Guitar
    Tillverkarens produktsida https://se.yamaha.com/sv/products/musical_instruments/guitars_basses/cl_guitars/cs/index.html#product-tabs
    Specifikationer
    Typ av gitarr Högersträngad gitarr
    Antal strängar 6
    Färg Natur
    Storlek 3/4
    Cutaway Nej
    Inbyggt mikrofonsystem Nej
    Träslag Topp/Lock Gran
    Träslag Sidor och Botten Tonewood
    Träslag Greppbräda Rosewood
    Solid Nej
    Kroppsform Concert Guitar
    Kunder som köpte denna köpte också

Freerange 2K Series Classical 3/4 Guitar Gig Bag

Gigbag för klassisk nylonsträngad gitarr av 3/4-storlek med 4mm Epe stoppning. Yttermaterial av laminerat, kraftigt Codura tyg som är slitstarkt och med mycket god vattentålighet. Stoppning av högdensitets Epe material som ger oerhört bra skydd även i tunna lager, används bland annat inom flygindustrin. Utmärkt kvalitet på arbete och detaljer. Bagen har både ryggsäcksremmar och bärhandtag. Silver reflex linje ger extra säkerhet under den mörka årstiden. Innermått 95 x 35 x 9 cm.

Pulse TU-14B Clip-on Tuner

Mycket prisvärd clip-on stämapparat för alla stränginstrument!

Pulse TU14B är en lättanvänd kromatisk stämapparat med tydlig display och separata lägen för gitarr, bas och ukulele. Variabelt tonhöjdsläge (A) mellan 430 och 450 Hz.

Freerange 3K Series Classical 3/4 Guitar Gig Bag

Gigbag för klassisk nylonsträngad gitarr av 3/4-storlek med 8mm Epe stoppning. Yttermaterial av laminerat, kraftigt Codura tyg som är slitstarkt och med mycket god vattentålighet. Stoppning av högdensitets Epe material som ger oerhört bra skydd även i tunna lager, används bland annat inom flygindustrin. Utmärkt kvalitet på arbete och detaljer. Silver reflex linje ger extra säkerhet under den mörka årstiden. Innermått 103cm x 40cm x 10cm.

Spela Gitarr 1

Spela Gitarr 1 är en rolig nybörjarbok för alla som vill lära sig kompa sig själv eller andra på gitarr. CD-skiva med inspelade låtar medföljer, samt en DVD med lektioner som bland annat visar hur alla ackord tas

D'Addario EJ27N Normal Tension

Mycket populära nylonsträngar!

D'Addario EJ27N är ett prisvärt strängset (Normal Tension) för nylonsträngad gitarr. Lämpliga för nybörjare.

Strängtjocklekar: 028, 032, 040, 030, 035, 043.