Taylor Guitars

Taylor Guitars grundades 1974 av Bob Taylor och Kurt Listug, och har sedan dess växt till att räknas som den ledande tillverkaren av premium akustiska gitarrer. Taylor har gjort sig kända för att blanda moderna och innovativa tillverkningsmetoder med ett förstklassigt hantverk, vilket gör deras gitarrer till några av de mest välljudande och lättspelade instrument som går att köpa. Alla Taylors gitarrer tillverkas i någon av deras två fabriker i USA eller Mexico (inga instrument tillverkas i Asien), och företaget är idag till 100% ägt av sina anställda.

Hos oss på Andreasson Musik hittar du alltid ett brett sortiment av Taylorgitarrer för provspelning, och behöver du hjälp med att hitta rätt har vi alltid personal som gärna hjälper till.

Vi hjälper dig med dina Taylorfrågor!

Taylor GS Mini-e Koa

320937

Populära GS Mini i läcker koa!

GS Mini (Grand Symphony Mini) är en akustisk gitarr från Taylor med sidor och botten i laminerad koa, topp i solid koa, hals i sapele och greppbräda i ebenholts. Gitarren har även ett inbyggt mikrofonsystem av typen Taylor ES-B och levereras med en gigbag av hög kvalitet.

Vi justerar alltid din gitarr innan leverans. 12 års garanti vid registrering på taylorguitars.com.

Taylor Bar Stool 24" Brown

Taylor Bar Stool 24" Brown är en elegant barstol med brun vadderad sits och fotstöd. Höjd: 61 cm.

Taylor Academy 12-N

320943

Nylonsträngad Grand Concert från Taylor

Academy 12-N är en nylonsträngad gitarr i Taylors prisvärda Academy-serie. Gitarren har sidor och botten i sapele, solid topp i lutzgran, hals i mahogny, greppbräda i ebenholts, och levereras med Taylor gigbag.

Taylor Big Baby Taylor BBT

Big Baby Taylor, den största av Taylors Baby-modeller, har botten och sidor i valnöt, solid topp i sitkagran, hals i lönn och greppbräda i ebenholts. Levereras med gigbag.

Taylor 224ce-K DLX

224ce-K DLX är en Grand Auditorium med cutaway i Taylors 200-serie. Sidor och botten i koa, topp i solid koa, hals i sapele och greppbräda i ebenholts. Mikrofonsystem: Taylor Expression System® 2. Levereras med hardcase.

Taylor Academy 10

Prisvärd Dreadnought från Taylor

Academy 10 är en akustisk stålsträngad gitarr i Taylors Academy-serie. Gitarren har sidor och botten i sapele, solid topp i sitkagran, hals i lönn och greppbräda i ebenholts. Gitarren levereras med en gigbag.

Taylor Baby Mahogany BT2

320931

Gitarren som satte standarden för resegitarrer!

Baby Taylor med kropp i 3/4 storlek. Botten och sidor i sapele, solid topp i mahogny, hals i sapele och greppbräda i ebenholts. Levereras med gigbag.

Taylor Academy 12e

Grand Concert från Taylor med inbyggd mikrofon

Academy 12e är en akustisk stålsträngad gitarr i Taylors prisvärda Academy-serien. Gitarren har sidor och botten i sapele, solid topp i sitkagran, hals i lönn och greppbräda i ebenholts. Mikrofonsystem: Taylor ES-B. Levereras med en gigbag.

Vi justerar alltid din gitarr innan leverans. 12 års garanti vid registrering.

Taylor 110e

En klassisk dreadnought från Taylor - distinkt men ändå prisvärd!

110e är en akustisk gitarr i Taylors 100-serie med sidor och botten i valnöt, solid topp i sitkagran, hals i lönn och greppbräda i ebenholts. 110e har ett inbyggt mikrofonsystem av typen Expression System® 2 och levereras med en gigbag av hög kvalitet.

Taylor Guitars