Tillverkare: Shure

Shure SM58-LCE Dynamic Vocal Microphone

Världens mest sålda dynamiska sångmikrofon!

SM-58 är en dynamisk mikrofon från Shure speciellt utvecklad för sång. Förutom hög ljudkvalitet kännetecknas den av sin höga byggkvalitet och förmåga att klara även de tuffaste miljöerna. SM58 har även ett inbyggt vind- och puffskydd, samt shockmount för att minimera handljud.

Lagerstatus: 20 i Göteborg , 2 i Uddevalla
    Finns i butik
    Skickas inom: 1-3 dagar

Har du frågor om våra produkter?

Petter

Kontakta Petter så hjälper han dig:
     E-post   031-711 47 11

SM58 är känd som världens mest använda sångmikrofon. Det är en omedelbart igenkännbar ikon för prestanda och kan ses i händerna på allt från popidoler och presidenter, till podcasters, poeter och MC:s. Det är också en mycket effektiv mikrofon för streaming och poddcasting. Anslut helt enkelt SM58 till antingen en Shure MVi eller annat valfritt audiointerface/ljudkort så har du ett mycket prisvärt och hållbart kit för din liveström.

Vad är SM58 bäst lämpad för?

SM58 är ett idealiskt val för en professionell sångartist vid alla typer av liveframträdanden. Den är justerad för att accentuera värmen och klarheten hos sång och bakgrundssång. Även under extrema förhållanden är SM58 skräddarsydd för att rikta in sig på huvudljudkällan samtidigt som bakgrundsljud minimeras. Den är också mycket populär hos dj's och programledare, på klubbar och på små och stora livelokaler.

Höjdpunkter Shure SM58-LCE

• En legend som skär genom bruset
    • Frekvensresponsen är skräddarsydd för sång, med tydligare mellanregister och mindre bas
    • Ett snävt upptagningsmönster isolerar ljudkällan och minimerar bakgrundsljud
    • Pneumatiskt shockmount minskar ljud från händer och dylikt
    • Effektivt, inbyggt sfäriskt vind- och puffskydd
    • Levereras med hållbart stativfäste som roterar 180 grader
    • Legendarisk Shure kvalitet, robusthet och tillförlitlighet
    • Kardioid (enriktad) dynamisk kapsel
    • Frekvensrespons: 50 till 15 000 Hz

Detta medföljer vid köp av Shure SM58

• Shure SM58-LCE dynamisk mikrofon
    • Mikrofonhållare med gängadapter för montering på mikrofonstativ
    • Mjuk förvaringsväska för mikrofonen
    Typ av mikrofon Dynamisk mikrofon
    Karaktäristik Kardioid (njure)
    Tillverkarens produktsida https://www.shure.com/en-MEA/products/microphones/sm58

Vad är SM58 bäst lämpad för?

Höjdpunkter Shure SM58-LCE

• En legend som skär genom bruset
    • Ett snävt upptagningsmönster isolerar ljudkällan och minimerar bakgrundsljud
    • Pneumatiskt shockmount minskar ljud från händer och dylikt
    • Effektivt, inbyggt sfäriskt vind- och puffskydd
    • Levereras med hållbart stativfäste som roterar 180 grader
    • Legendarisk Shure kvalitet, robusthet och tillförlitlighet
    • Kardioid (enriktad) dynamisk kapsel
    • Frekvensrespons: 50 till 15 000 Hz

Detta medföljer vid köp av Shure SM58

• Shure SM58-LCE dynamisk mikrofon
    • Mikrofonhållare med gängadapter för montering på mikrofonstativ
    • Mjuk förvaringsväska för mikrofonen
    Typ av mikrofon Dynamisk mikrofon
    Karaktäristik Kardioid (njure)
    Kunder som köpte denna köpte också

Pulse Mikrofonkabel TS-XLRM 6 meter

Mikrofonkabel med obalanserad telekontakt till XLR-hane. Gjutna kontakter och tät skärm ger en hållbar kabel och eliminerar störningar. Pulse mikrofonkablar är dessutom utrustade med ett praktiskt färgkodningssystem. Använd medföljande färgkodsringar för att strukturera upp din scen/studio. Längd: 6 meter.

Pulse Mikrofonkabel XLR-XLR 3 meter

Mikrofonkabel med XLR-hona till XLR-hane. Gjutna kontakter och tät skärm ger en hållbar kabel och eliminerar störningar. Pulse mikrofonkablar är dessutom utrustade med ett praktiskt färgkodningssystem. Använd medföljande färgkodsringar för att strukturera upp din scen/studio. Längd: 3 meter.

sE Electronics sE8

Small-Diaphragm Condenser Microphone!

SE8 är en småmembrans kondensatormikrofon från sE Electronics som trivs lika bra på scen som i studio. Mikrofonen är väldigt neutral i sin ljudbild vilket gör att den fungerar bra på många typer av instrument (och körsång), och den har även ett väldigt lågt egenbrus vilket gör den väl lämpad för kritiska inspelningar.

Meris Enzo

Synthesizer pedal med flertal röster, mono lead ljud, polyfoniska ackord och arpeggion. Fungerar till en mängd olika instrument.

Adam Hall S5B

Enkelt mikrofonstativ med bom. Justerbart i höjd.