Tillverkare: Genelec

Genelec 8040B Dark Grey

8040B, här i mörkt grått utförande, är en aktiv 6,5” studiomonitor från finska Genelec. 8040B har ett helgjutet kabinett i aluminium med avrundade hörn (MDE™) för högsta möjliga linjäritet, 6,5” baselement, ¾” diskantelement, Genelecs patenterade waveguide DCW™ samt ett integrerat Iso-Pod™ högtalarstativ.

Pris per styck. Registrera din högtalare och få 5 års garanti.

Skickas inom: Kontakta oss för uppdaterad leveranstid

Har du frågor om produkten?

Kristian

Kontakta Kristian eller Niklas så hjälper de dig!
     E-post   031-711 47 11
    Niklas

Genelecs 8000-serie har på kort tid etablerat sig som studiostandard världen över. Tack vare flera patenterade lösningar, såsom det helgjutna aluminiumkabinettet med avrundade hörn (MDE™) samt företagets unika waveguide (DCW™) uppnår man ett otroligt högupplöst och ofärgat ljud.

Anpassad för dina ändamål

Varje högtalare i Genelecs 8000-serie har en uppsättning DIP-switchar för att optimera högtalaren efter rummet den placeras i. Här kan man ställa in följande parametrar: Bass Roll-Off, Bass Tilt, Treble Tilt, Treble Roll-Off, Bass Level, Midrange Level, Treble Level och Desktop Control.

ISS™ och Iso-Pod™

Intelligent Signal Sensing känner av om högtalaren inte fått någon insignal och sätter högtalaren i ett standby-läge som endast förbrukar mindre 0,5 W. Varje högtalare kommer även med ett integrerat Iso-Pod™ stativ som har dubbla funktioner. Dels kan man med hjälp av detta tilta högtalaren ±15 grader, och dels hjälper det till att isolera högtalaren från underlaget den står på. Detta ger bättre definition och ett klarare ljud.

Höjdpunkter Genelec 8040B

• 6,5" baselement
    • ¾” diskantelement
    • Dubbla Klass D slutsteg på 90W + 90W
    • Frekvensomfång: 41 Hz - 21 kHz
    • SPL: 105 dB
    • Mått: 36,5 x 23,7 x 22,3 cm
    • Vikt: 9,4 kg
    Typ av högtalare Aktiv 2-vägs studiomonitor
    Baselement 6,5"
    Diskantelement ¾”
    Frekvensomfång 41 Hz – 25 kHz (-6 dB)
    Slutsteg / Uteffekt 90 W (bas) + 90 W (diskant)
    SPL 105 dB
    Anslutningar XLR in
    Medföljande tillbehör Integrerat Iso-Pod™ stativ, nätkabel
    Bredd 237 mm
    Djup 233 mm
    Höjd 365 mm
    Vikt 9,4 kg
    Tillverkarens produktsida https://www.genelec.com/studio-monitors/8000-series-studio-monitors/8040b-studio-monitor

Anpassad för dina ändamål

ISS™ och Iso-Pod™

Höjdpunkter Genelec 8040B

• 6,5" baselement
    • ¾” diskantelement
    • Dubbla Klass D slutsteg på 90W + 90W
    • Frekvensomfång: 41 Hz - 21 kHz
    • SPL: 105 dB
    • Mått: 36,5 x 23,7 x 22,3 cm
    • Vikt: 9,4 kg
    Typ av högtalare Aktiv 2-vägs studiomonitor
    Baselement 6,5"
    Diskantelement ¾”
    Frekvensomfång 41 Hz – 25 kHz (-6 dB)
    Slutsteg / Uteffekt 90 W (bas) + 90 W (diskant)
    SPL 105 dB
    Anslutningar XLR in
    Medföljande tillbehör Integrerat Iso-Pod™ stativ, nätkabel
    Bredd 237 mm
    Djup 233 mm
    Höjd 365 mm
    Vikt 9,4 kg

Joel pratar om vad man bör tänka på och prioritera när man köper utrustning till hemmastudion

Utrustningen som höjer hemmastudion

För den som vill spela in och mixa sin musik i hemmet finns idag ett massivt utbud av bra produkter och lösningar att tillgå. Här har jag samlat några tips kring vad jag tycker man bör tänka på – och prioritera – inför att man köper utrustning till sin datorbaserade hemmastudio.

Läs Joels tips om hemmastudioutrustning