Tillverkare: Casio

Casio PX-770BK Black

Casio PX770, här i svart utförande, är ett möbelpiano i Privia-serien med 88 vägda tangenter, ett stereo grand piano med realistisk resonans och totalt 19 olika ljud. PX770 erbjuder även många smarta nya funktioner som underlättar för undervisning och övning. Med appen Chordana Play for Piano kan du med din dator, iOS, Android lära dig grunderna för pianospel.

Finns på externt lager
    Skickas inom: 4-8 dagar (ej i butikslager)

Har du frågor om produkten?

Kontakta Jan eller Kristian så hjälper de dig!
    Kristian, kristian@andreassonmusik.se

Klaviatur

PX770 har en vägd klaviatur av typen Scaled Hammer Action II, en graderad hammarmekanik med 3 sensorer för utökad spelkänsla. Anslaget går även att justera i fyra olika nivåer. PX770 är även utrustat med 3 pedaler och har samma funktioner som hos en akustisk flygel, alltså sustain, dämpning och sostenuto.

Ljud

PX770 erbjuder en flerdimensionell „Acoustic and intelligent ­Resonator“ ljudkälla med 128 rösters polyfoni. Här finns även elpianon, orgel, stråkljud m.m. Totalt har PX770 18 instrumentljud. Med layerfunktion kombinerar du 2 st ljud t.ex. piano+stråkljud och med splitfunktion kan du t.ex. spela med ett basljud i vänsterhanden.

Högtalare

Det inbyggda envägs högtalarsystemet på 2x8W (4.72" x 2) återger en god ljudkvalitét.

Hörlur

PX770 ger dig även en hög kvalitét av flygelljud i hörlurar.

Övriga funktioner

2-kanalig midiinspelning

USB för koppling till PC/Mac

Inbyggd metronomfunktion

Färg Svart (matt)
    Möbeltyp Kompakt
    Antal tangenter 88
    Typ av tangenter Tri-Sensor II Scaled Hammer Action
    Polyfoni 128
    Högtalarsystem 2 x 8 W
    Bredd 139,1 cm
    Djup 29,9 cm
    Höjd 79,8 cm
    Vikt 31,5 Kg
    Tillverkarens produktsida https://www.casio-europe.com/se/produkter/musikinstrument/privia-digital-pianos/px-860/

Klaviatur

Ljud

Högtalare

Hörlur

PX770 ger dig även en hög kvalitét av flygelljud i hörlurar.

Övriga funktioner

2-kanalig midiinspelning

USB för koppling till PC/Mac

Inbyggd metronomfunktion

Färg Svart (matt)
    Möbeltyp Kompakt
    Antal tangenter 88
    Typ av tangenter Tri-Sensor II Scaled Hammer Action
    Polyfoni 128
    Högtalarsystem 2 x 8 W
    Bredd 139,1 cm
    Djup 29,9 cm
    Höjd 79,8 cm
    Vikt 31,5 Kg

Tips till dig som vill köpa ett piano

Många drömmer om att ha ett piano i hemmet, och då kan ett digitalpiano vara ett bra alternativ till det klassiska, akustiska pianot. Vår klaviaturexpert Lars berättar här mer om digitalpianots många finesser och funktioner.

Lästips till dig som vill köpa ett piano